Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, October 23, 2011

DRIVING.....

Alhamdulillah....
Saya telah berjaya membawa kakcik's Savvy ke bandar Kuantan.
1st experience driving ke bandar.
Hurm....
I think, driving experience hari ni not bad.
Sumer nye berjalan ngan lancar.
Dari rumah, lalu ikot by pass, then stop kat Kuantan Parade.
Pastu, on the way balik singgah Beserah.
Makan mee calong.
Sebagai orang Kuantan, at least kene la try skali mee calong ni.
Nanti orang KL tanya, baru tau nak jawab.
(Dulu ade r'grapher penah tanye, tapi sebab tak penah makan, so x tau nak describe cane)

Malangnye...
Saya terlupe amek gamba mee calong tu.
Sob3..
So, ni gamba di cilok from: dilakocha


(Tempat yang same, so gamba mee dier pon same..huhu)

Yang tak bes berlaku time nak kluar from parking site.
Depan kete aku tu ade teksi parking dalam umah dier.
Time tu dier nak kua.
Tapi, mase nak undur, kena naik bukit sikit.
So kete aku asik mati.
Aku belum kua abes lagi.
Teksi tu dah tak saba2 nak kua.
Then aku bagi jela.
Tapi bile dier dah kua.
Ade lagi satu kete nak masuk.
Dier ingat aku nak parking kat dalam umah dier tu.
Dier pon cam marah2.
Aku pon makin kabut.
Neves bukan main.
Peluh2 dah, walaupon aircond menderu-deru depan muke.
Adik aku pon bukak pintu.
Dier suh mamat dalam kete tu undur.
Sabo sket, bagi kete aku kuar dulu.
Finally, aku pon berjaya kua.
Lebih kurang 5-7 mins dihabiskan untuk kua parking.
Hurm....
Experience~...

Pastu continue my journey homing.
Singgah kat kedai sayur yang macam peti sejuk tu.
TLC kot.
Tah, tak ingat name dier.
Perkare tak best continued.
Mase nak kua simpang time nak balik tu.
Ade lah lubang kecik kat simpang tu.
So, bile dah benti dalam lubang tu.
Cam susah sket nak naik.
(For inexperienced me je la kot)
Enjin mati 2-3 kali.
Tapi takde orang yang tak saba.
So, keadaan tenang.
Dan aku berjaya!!..
Alhamdulillah~..

Driving sangat best!
Esok nak jalan2 lagi.
Drive kat bandar Kuantan.
Gain a lot of experience for this coming November punye plan.
Hope everything goes well.
InsyaAllah~...
(^_^)

No comments:

Post a Comment