Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, November 17, 2011

MY 1st ACCIDENT..

Ramai orang cakap.
"Driving ni, eksiden tu perkara biase.
Yang penting, kena hati2.
Try your best to avoid that thing from happen"

Kalau boleh.
Aku tak nak lah terlibat ngan eksiden.
Aku tak nak lah jadi contributor untuk bilangan eksiden yang memang dah banyak kat Malaysia ni.
Tapi...
Takdir dah menetapkan.
Pada tarikh 12.11.2011.
Aku akan terlibat jugak dalam peng-eksiden-an.

(Bile aku bace balik part yang atas ni.
Macam lah besa sangat kes nye.
Hohoho....)

Eksiden yang terjadi takde la besa sangat.
Tak melibatkan kecederaan fizikal kepada mane2 individu.
Tapi membuatkan hati ku tercalar.
Air mata berjurai-jurai.
Kena reject pon tak sedih gaye gini.
Dan juge....
The car itself telah tercedera dengan agak ganas.

(The skirting is broken into half!)


(Tah lah nape, tp aku rase sayu tgok kecederaan ni..)

Takde la melibatkan part2 yang penting.
Skirting untuk make up yang patah.
(Mase tu aku tak tau pon tu skirting, i thought it's the bumper)
Tapi sebab itu bukan kereta aku.
Aku rase sangat sedih.
Aku rase bersalah sebab buat kereta tu tak cantik.
Sorry kakcik~
(T_T)

Ceritanye begini.
Ari sabtu tu, aku drive pegi jalan2 kat Balok.
Gi pasar malam ngan supermarket Jaya Gading ngan mak.
Mase on the way nak gi Sakan.
Kene lalu kat satu jalan.
Mase tu hujan.
Atas jalan ade satu lopak.
Mak kate.
"Ati, ade lubang kat situ."
Aku pon slowkan kereta.
Niat hati nak lawan arus lalu kot laluan satu lagi.
Tibe2 ade plak kete lain kat jalan bertentangan tu.
So, aku pon redah je lopak tu.
Aku pikir, maybe tak dalam sangat ko lubangnye.
Yela, air dah tutup kedalaman lubang tu.
Bile masuk takde pape.
Bile nak naik tersagat abes part depan kete tu.
Ngeri bunyinye.
Tapi ingat takde ape2.
Rupe2 nye......
Alhamdulillah kami tak ape2.
And aku sedar jugak.
Everything happens for a reason.
(^^)

Pengajaran from this incident.
Don't underestimate lopak2 air atas jalan.

Aku harap en MPK baiki la jalan tu cepat2.
Bukan semua orang tahu jalan tu ade lubang besar.
Nak nye kalau hujan cam ari tu.
Aku tak harap ade kereta lain jadi mangsa lubang lagi.

Berhati-hati lah ketika memandu!!!
(Saya dah ade lesen selama sebulan..=D)


Currently listening to I'll Be Back...2PM...
(^_^)V

4 comments:

  1. kan2?...sian kete tu, naseb x cedera yang lebih parah..lubang jahat!..(==.)

    ReplyDelete
  2. hahahahaha~mak cite smbil gelak2 dgn dhsytnye..ami pun gelak tpi x sdhsyt mak.hahaha

    ReplyDelete