Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, May 26, 2010

BLOG SENDIRI??

26 MEI 2010....

Nie first time aku tulis BLOG, kire first time jugak lah sebab yang dulu tu tak begitu memberangsangkan. Bak kata orang “hangat2 taik ayam’ jek. Kenape yek ade wujudnya peribahasa macam tu??. Betol ke taik ayam hangat sekejap jek? Aku rase, mesti pencipta peribahasa nie dulu penah pegang taik ayam tu pastu terpikir nak create satu peribahasa yang orang boleh gune sampai bile2. Tahniah kepada encik pencipta peribahasa. *clap2

Back to the story of BLOGging. Sebenanye aku memang teringin lame dah nak mengomel-ngomel kat BLOG. Nak mengarut banyak2 sampai kering idea nak mengarut dah, daripada buat keje yang tak pekdah langsong. Tapi niat aku nie sering terbantut. Sebabnye: ade orang cakap “takde feel lah kalau buat BLOG, pastu tak de orang singgah, lepak2, tulis komen satu dua ayat”. Ad lagi “ Nanti anda akan jadik seorang yang antisosial”. Bile piker jek pasal bende2 nie aku rase takot nak stat BLOGging.

Sehinggalah hari nie, aku tengok satu movie kat channel 413, tajok dIer Sydney White. Citer nie pasal sorang pompuan yang teringin join satu sisterhood yang sangt feymes kat kolej dier tapi tak dapat sebab presiden sisterhood tu sangat bajet, dia jeles ngan pompuan nie. Pastu pompuan nie pon tecampak la kat VORTEX, satu lagi tmpat tnggal kat kolej tu yang ade 7 orang laki yang tak feymes. Aku bukan nak citer pasal movie nie sbenanye. Aku nak citer pasal sorang mamat dalam umah tu, dia suke tulis BLOGyang membe dia cakap takkan adenye orang nak bace. Tapi ngan yakinnye mamat tu cakap “aku buat BLOG untok aku tulis bende2 yang aku nak tulis, bukan untok suroh orang bukak n baca slalu”.


Haa..bile denga ayat tu, aku pon macam ade semngat la nak buat BLOG gak. Tapi aku rase, mestilah lagi seronok kalau ade orang singgah n bace pape yang kite suarakan kan? N lagi, aku pon tak tahu sampai bile aku boleh tahan kalau taka de orang yang support aku sebab aku tahu aku tak setabah mamat lam citer tu. Tak kesah lah tue, ape yang penting aku dah mengorak langkah dalam dunia blogger nie wahahaha~....

Pasal yang antisosial pulak, aku kurang yakin ngan statement tu lepas aku mengasyikkan diri membace BLOG2 orang lain. Blogger2 nie tak nampak langsong macam orang yang antisosial. Maybe orang yang mengeluarkan statement nie berkenalan ngan blogger yang antisosial. Aku yakin aku mampu mengekalkan aku sebagai aku walaupon dah start menulis BLOG sendri. Sebab aku suka jadik aku. Orang pon suke bile aku jadik aku. Harap2nye aku mampu lah bertahan yek...SELAMAT BLOGGING!!!..=)




No comments:

Post a Comment