Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 12, 2013

TAKUT SALAH PILIH JALAN...

Salam~
Annyeong~

Hai eberibadibadibu.
Still struggling after making that tough decision.
Aku penah melalui banyak persimpangan yang macam ni.
Which after I'd taken one path but still toleh belakang and not sure whether I chose the right one.
Yang paling aku ingat sekarang ialah:
Nak buat decision antara nak pegi intebiu for maktab or enter UM.
Sebenanye aku tak minat sangat kos yang aku pilih tu.
Tapi I chose a safe road.
So that I'll be safe.
Yelah, kalau pegi intebiu cikgu tak semestinye aku dapat kan?
And abah said that I can only choose one.

Dah sampai penghujung pon jalan yang aku pilih tu.
Dah tamat dah belaja.
Aku tak regret sebab aku dapat jumpe kawan2 yang sangat best.
Aku dapat experience yang segalanye best dengan dokrang.
But that's all.
That's all?!!
Still don't really like to be a radiographer.
Yet, i still search for a job that have connection to radiograper-ing.
Semuanye sebab itu yang aku belaja.
Padahal aku boleh je pilih keje lain yang tak ade dengan my related field tu kan.
Asalkan that employer doesn't mind lah.

Aku penah cakap kat diri aku sendiri.
I will accept any job offer after this.
Aku dah tolak dua job offer.
So aku pikir the third one selalunye bagus.
Hurm....
Aku tak tahu nak cakap sebenanye okay ke tak.
I had already accepted the offer.
But now, I wonder if I made the wrong decision.
Kalau wrong, tolong lah bagi aku petunjuk sekarang.

My friend suggesting me to take the road not taken.
What does it really mean by that quote actually is so much more than the phrase itself.
Buat mase ni.
I will just try to follow the flow.
If I am not feeling very comfortable.
Or semase di pertengahan jalan aku sedar this road is salah.
I will quit!!

Maybe they will be lenient after some times.
Who knows.
People change right?
 I will change but not towards the negative side.
Pray for me.

(Pinjam gamba Yuna)
-
-
-
-
-

I keep telling myself, that this is right.

Salam~

No comments:

Post a Comment