Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, March 5, 2014

CERITA SHIF PETANG #4



Dhia hanya mampu duduk termangu seorang di sudut ofisnya. Fikirannya yang pada awalnya tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda kecelaruan makin bercelaru. "Jangan takes things to hard, sometimes that problem is not that big sampai you need to memberatkan your mind". Dhia cuba membetulkan kembali mood nya yang sudah hampir bertukar dengan membina kata-kata inspirasi di dalam otak. Malangnya sudah menjadi sifat Dhia untuk mengambil segala perkara terutamanya yang mnajadi kesalahannya toooo seriously. Kadang-kadang sehingga mampu merosakkan prestasinya untuk sehari itu.

Apakah salah Dhia hari ini? Dhia telah terlepas pandang satu abnormality pada satu gambar x-ray. Consequences daripada kejadian itu, Dhia terpaksa bertnaggungjawab untuk mencari ganti bagi menyelesaikan kesalahan yang telah Dhia lakukan. Pada awalnya Dhia cuba untuk mencari salah pihak lain juga. Tapi the other part of Dhia sedaya upaya menyangkal tindakan Dhia itu. Dhia sudah dewasa,  Dhia perlu bertanggungjawab atas kesalahan yang Dhia buat. Lirik lagu "you can put the blame on me" berkumandang dalam benak Dhia. 

Semua manusia tak pernah terlepas dari melakukan kesalahan. Dah banyak kali Dhia memutarkan quote itu. Setiap kali Dhia berbuat salah Dhia akan cuba menenagkan diri dengan kata-kata itu. Experience is the best teacher. It will give the best lesson yang akan stick dalam diri sampai bila-bila. Somehow it depends on oneself untuk berusaha meng-improve-kan diri dan cuba untuk tidak mengulangi kesalahan yang sama. Ya, betul tolonglah jangan membuat kesalahan yang sama. Dhia mengingatkan dirinya sendiri. Tiba-tiba Dhia terimbau satu peristiwa yang mana that person mention that "so dont make any mistake at the first place". Nampaknya ada sedikit percanggahan dari apa yang Dhia selalu percaya. 

Walaubagaimanapun Dhia tahu dan berharap kesalahan Dhia is not life threatening to that someone. Dr memberi Dhia sedikit harapan dengan menyuarakan kenytaan tersebut. Hanya Dhia dan bos Dhia yang menerima akibat but bos Dhia try to teach Dhia untuk selesaikan problem tersebut dan tidak bergantung kepada dia sahaja. Dhia faham niat baik bos Dhia. Ya, Dhia akan belajar. Semoga Dhia tidak lagi terlepas pandang sesuatu seperti ini. Dhia harus lebih fokus next time. Please and please....this problem can be solved within this week. Pray hard~

Written by,
fiyarossa



No comments:

Post a Comment