Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, February 15, 2011

AKU BELUM CUKUP BAIK....

Salam......

Ape punye tajuk la aku punye entri kali ni.
Maybe sebab aku kurang pasti ape yang nak dicelotehkan ari ni.
Tadi aku berblog-jalan jap.
(And jadik silent reader jek)
Aku termelawat satu blog ni.
Orang tu aku kenal.
Mungkin tak rapat sangat.
Tapi aku kenal la dier cam mane sikit2.
(Lambatnye nak sampai point dier...)
Straight to my precious point.
(Everything in my blog tercintun is precious to me)
Aku tak suke blog tu.
Tapi aku still pegi and bace ape2 yang dier tulis.
Nape aku tak suke?
Jawapan dier.....
Sebab dier citer mende2 yang dier buat in each particular day.
Normal la tu.
Aku pon kadang2 sama gak kan.
Tapi kenapa nak citer ape2 mende yang kurang baik dier buat ari tu?
(Kurang baik dalam konteks ini ialah mende2 yang aku rase tak sangke dier akan buat)
Aku sebagai orang yang kenal dier.
Rase macam....
"Dier macam ni ke. Haish...."

Okay, okay.
Ape la yang kurang baik sangat tu.
First, cara dier bersosial.
(Mungkin aku tak open minded cam certain orang, tapi aku tak suke gak)
Second, ape yang dier buat kat sekolah.
(Ponteng, datang lambat, belagak cam cikgu etc etc)
Third, words yang dier gune dalam blog dier.
(Serius aku rase "Oh, please..knape dier macam ni?")

Mungkin korang rase.
"Kalau tak suke tak payah la gi blog dier.
Shut up and bia jek la.
Tu blog dier.
Bukan blog kau.
Membe2 dier yang jadik follower.
Bukan membe2 kau.
Suke hati dier la nak tulis ape pon.
Entah2 kau pon same jek"
(Mungkin kalau korang tak kate, aku yang akan kate sendrik)

Hurm......
Aku sedar aku belom cukup baik.
Knape nak kritik2 orang sampai camtu.
Aku pon buat bende kurang baik jugak kadang2.
Tapi tak perlulah nak canang satu kampong kan.
Patutnye muhasabah diri.
Tak nak ulang buat bende yang salah tu lagi.
INSAF~
Bukan nak citer buruk pasal sape2.
Tapi buat peringatan bersama.
Untuk aku juge.
Oh aku, jadi la baik.
Huhuhuhu......

Mungkin hari muhasabah diri sket ari ni.
~SALAM MAULIDUR RASUL~
(^_^)/


(Marker aku before it gone missing somewhere in the department/with random patient)

You choose your on path.
Nak pegi Left ke Right.
Pape jalan pon yang dipilih.
Make it always BETUL.
Put on the V sign.
(^_^)V

(Pst2, lame dah rasenye tak mengarang citer BI..keh2)

No comments:

Post a Comment