Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, May 10, 2011

RUMAH SEWA....

Assalamualaikum......



Rase agak sedih.
Reason: tak dapat dok kolej next sem.
Sob3....
Aku sangat sayang kat kolej kah?
Erm, boleh la.
Plus, kalau duk kolej cam senang sket.
Tak payah nak pikir makan2 kat mane.
Nak pikir2 nak kene naik transport ape pegi kelas.
Dan macam2 lagi.

Sbenanye....
Aku rase terkilan sebenanye.
Entahlah.
Rase cam pemilihan kali nie tak memberangsangkan.
Mungkinkah sebab aku tak dapat.
Terus aku rase camtu.
Ataupon....
Memang sebab aku rase camtu without the feeling of not chosen interfere.
Ape yang pasti di sini.
Isu pemilihan untuk sape yang layak duk kolej next sem.
Jadi satu isu yang agak kontrovers kat my college.

Hurm.....
Sebabnye memang nampak tak ramai la orang2 yang terpilih.
Bagi aku sendiri.
(Pendapat aku la maknenye tu)
Ramai lagi insan2 yang patut di bubuh namenye kat situ.
Okay, ade satu isu tu, "tak dapat kolej sebab penah bawak squatter".
Memang la dier dahmention awal2 tak bley seludup manusia.
Tapi..............
(Panjang tapinye di situ)
Sape je yang tak pernah bawak.
Isunye skarang, kantoi atau tak je.
One of the penyelia penah tanye aku.

"Penah jadi squatter? Ape yang awak rase kolej membe awak tu bagus compare ngan kolej kite?"

Bagi aku.
Ayat seperti di atas, memberi maksud.

"Takpela ko jadi squatter kat kolej lain, bleh usha2 ape yang bagus kat kolej dokrang, then kite boleh gune that idea untuk improve our college".

Tapi................
(Again, a long tapi)
Never ever let anyone to be squatter in our college.
Tak kesah lah reason dier ape pon.
Nak usha, nak jumpe membe, nak melepak-lepak kat bilik.
Okay, nothing means nothing.
Sumer reason ko bley campak dalam tong.
Entah lah.
Aku pon tak paham.
Lupe plak, dier siap ade ayat camni lagi.

"Takkan la korang tak pernah jadi squatter, lepak2 kat bilik member".
(Ni ayat betul, sebab aku sangat musykil mase tu, siap mintak dier jelaskan meaning di sebalik ayat tu)

Banyak lagi sbenanye mereka2 bagi penjelasan.
Tapi setiap ape yang mereka suarakan.
Aku cam dah tak ambik pusing sangat.
Dah tawar hati ke?
Aku rase dah banyak mende aku tawar hati ngan mereka2.
Cumenye, sebab aku sayang tempat tinggala aku ni.
So aku masih bertahan sampai ari tu.
Aku sayang orang2 kat dalam ni.
Except for "mereka2".

Nampaknye aku kene berusaha carik rumah sewa.
And start acting like orang yang betul2 dewase.
(Okay, mungkin dalam hal ni je lah)
Setiap yang berlaku.
InsyaAllah ade hikmah yang lagi besar menanti.
Aminnnnn.....

No comments:

Post a Comment