Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, June 3, 2011

1st WEEK POSTING PON TAMAT....

Assalamualaikum........

Hoooray!!!...
Akhirnya hari Sabtu muncul juge.
Boleh lah berehat-rehat di bilik sambil membuang mase.
Hua3...

Dah seminggu posting kat PPUM tu.
(4 hari je padahalnye..hoho)
Minggu ni di tamatkan ngan posting kat Trauma selama dua hari.
Memenatkan...
But, I'm having fun.
Aku suke gune machine X-Ray kat Trauma.
(Walaupon dier cam agak lem..lambat)

Ramai orang posting kat Trauma minggu ni.
2nd year aku sorang.
Pastu 3rd year ade 3 orang.
Best gak la.
Sebab bley tengok care dokrang keje.
(Dokrang kan senor, bley la blaja sikit2)

Dalam mase 2 hari ni, macam2 jenis orang aku jumpe.
(Yela, bilik B1 brape kes je, 4 kot, sebab procedure dier lame)
Ade yang pelik2.
Ade yang baik2.
Ade yang hm..hm..hm..
Bla3......
Betul lah, lame2 keje ngan pelbagai jenis orang ni.
Buat aku rase, betulke aku ni.
Okay..
Stop3..
Aku dah start buat ayat melemahkan diri dalam pale otak aku.

Jom citer pasal ari ni punye interesting case.
Yang paling susah nak di X-ray adalah sorang makcik ni.
Doktor dier nak rule out fracture.
But makcik ni sangat stiff.
Gerak sket dier jerit2.
Sangat susah.
Akhirnye, r/grapher yang buat case tu.
Eh, cop3..
Ni interesting ke?
Tah lah, tak kesahlah.

(Lalalalalala.......)

Untuk bahagian resus plak.
Patient yang paling chronic ari ni terlibat dalam MVA.
Dier pengsan time kitorang X-ray tu.
Tib/fib dier patah mengancam.
Cerita di sebalik kepatahan tu kurang tahu.
So tak interesting lah kot.

Kalau MVA yang ade citer plak.
Ade sorang makcik ni.
Drive kete dengan molek2.
Time nak potong kete depan dier.
Ade kete from opposite.
Dier bagi signal nak masuk kiri balik.
Tapi kete belah kiri tak bukak jalan.
So...........tututututut..
Naseb bek tak parah sangat.
Still bley jalan lah.

Kesimpulannye di sini.
Memandulah dengan berhati-hati.
Sayangi nyawa anda serta nyawa orang lain.
Sayangi juge jasad yang kite pinjam ni.
Nanti next2 week aku posting kat OT plak.
Tengok camne orang yang patah2 ni 'dibaiki'.
Oh, mungkin perkataan itu tak sesuai.
Tapi itulah keadaannye.
Bile doktor2 menukul-nukulkan besi2 ke dalam badan anda........


(Mungkin ade orang tak paham abv aku sket2 nun di atas sane:
MVA: motor vehicle accident
OT: operation theatre
Yeah, dan terima kasih)

(^_^)V
Peace-Yo!

No comments:

Post a Comment