Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, June 11, 2011

2nd WEEK POSTING PON TAMAT....

Assalamualaikum.....

Pejam, celik, kali juta2.
Dah dua minggu aku posting.
This week posting kat HTAR Klang.
Minggu yang menggunakan bajet bergande-gande compared to PPUM.
Minggu yang jarak postingnye bergande-gande compared to PPUM.
Minggu yang memenatkan same seperti kat PPUM.
Cume, penat nye disebabkan perkare2 yang berbeza.
Okeh.
Apekah yang berbeza?
Sebab minggu ni jumpe patients yang dok Klang.
Perangai dokrang lain dari patients kat PPUM.

Aku rase tak moh citer pasal orang lah dalam entry ni.
Nak citer pasal sampah je lah.

Hurm....
Setiap kali aku pergi Klang.
Sabb terutamanye terpakse menahan telinge dengar aku ngomel.
Ngomel pasal sampah yang banyak kat Klang tu.
Kadang2 aku rase cam MPK tak jalankan tanggungjawab.
Bersihkan Klang tu.
Ataupon, sbenanye dokrang dah buat kerja dokrang.
Tapi orang2 kat sane yang tak reti nak hargai.
Paling menyakitkan mate ialah.
Bile nak cross jalan depan HTAR tu.
Kalau nak cross, kena naik jejantas.
Atas jejantas tu pulak, horribly banyak sampah.
Mood pagi2 kureng sikit sebab sampah2 tu.

Penah skali tu.
Aku nampak sorang mamat ni.
Dengan selambenye buang je sampah tepi jalan.
Yela....
Aku rase banyak je orang buat camtu kan.
Tapi, ramai yang buat tu.
Still cover2 lah kan.
Tak nak bagi orang nampak dier buang sampah.
Tapi, maybe sebab keadaan tepi2 jalan yang 'bersampah' tu.
Buat mamat tu rase memang tepi jalan boleh buang sampah sesuke hati.
Ibarat tong sampah yang besar lah kot.
Tak tahulah.

Bukan kat Klang je yang banyak sampah camtu.
Kat tempat lain pon ade.
Tapi sebab minggu ni hari2 pegi Klang.
So, citer pasl Klang je lah.
Aku tau, bukan sumer orang kat Klang suke buat sampah.
Ramai gak yang tak suke keadaan tu.
Tapi, mereka2 ni je lah yang sedar.
Yang menjadi pelakunye tu.
Pikir2 kan lah.

Malangnye, aku tak sempat nak snap gambar ats jejantas tu.
Kalau tak, boleh include skali.

Dah, abes emo2 pasal sampah.
Sayonara~


No comments:

Post a Comment