Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, July 26, 2011

SALAH SIAPE?

Baru kejap tadi.
These words linger in my mind.
Kenapa?
Jangan ditanye.
Sebab aku tak retin ak jawab.
Huu~

In my opinion.
Manusia.
Selalu je berperangai macam ni.
"Nak salahkan sape ni?"
Bile dan macam mane situasi ini boleh berlaku.
Bile something bad happened.
Just happen camtu jek.
Tak tahu macam mane boleh jadik.
And mende tu merosakkan suasana.
Atau dalam sesetengah kes, benda tu tak sepatutnye berlaku.

Orang yang lebih berkuasa.
Orang yang lebih dewase.
Orang yang lebih banyak pengalaman.
Orang yang lebih berpengaruh.
Orang2 ni lah yang selalunye tak mengaku salah mereka.
Mereka akan carik orang lain untuk dipersalahkan.
Kan ade lagu "U can pu the blame on me".
Tapi orang2 ni amalkan "I can put the blame on U".
Aku tak bersalah.
Yang salah kau.
Aku dah nasihat banyak kali.
Tapi kau tak dengar.
So kau yang salah.

Apa salahnye mengaku salah sendiri?
Aku tanya dalam hati?
Kat mereka2 ni.
Dan kat diri aku sendiri.
Kalau kes ini ialah kes aku.
Aku akan mengaku jek kalau memang betuk2 aku salah.
(Oh....kalau ade sekali dua yang aku tak perasan, gomen nasai)
Biasalah manusia buat silap.
Kita ni tak sempurna.
Mungkin kia boleh cuba jadik perfect.
Cube je lah.
Tak salah pon mencube.
Result nye, kita still boleh buat yang terbaik kan?

Okey...
End of the entry.
Tak de mood dah nal sambung.
Entah knape.
Button T ni cam tersekat-sekat.
Laptop...
Jangan lah rosak~..
(~_~)

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

No comments:

Post a Comment