Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, November 25, 2010

Day 07 - A picture of someone/something that has the biggest impact on you

Biggest impact?
Cam big bang ke?
Dari habuk tros tukar jadik bumi.
Wah3......
Siyesly, nothing n nobody has made that such a big impact to me.
Maybe sikit ade la kot.
Cmner nak citer ea.
Okeyla....
She is a she.
Membe aku time Samura.
Zaman muda mudi aku la kirenye.
Time tu aku baru masuk form 4.
Aku ade azam nak jadik a different me bile masuk skolah baru.
Mase lower form, aku jadik dak Eskian.
Pas PMR la kirenye aku dapat tukar skolah.
Nasib bek dapt.
Tercapai la hajat aku nak berubah.
Apa yang aku nak berubah?
Kenapa aku nak sangat berubah?
Bes ke berubah2 nie?
Dulu aku jahat ke?

(aku cute demon? weee~...haha)

Reason:
Aku dulu sangat pndiam.
Aku cume rapat ngan membe yang satu bilik n dok dekat2 ngn aku dlam kelas jek.
Memg la aku nie cm agak org kenal.
Sebabnye, aku antare top scorer skolah.
(Wek3, hang poyo sorang2..haha)
Tapi mngkin sebab tu aku cm org kate sush didekati.
(Padahal raseny dokrang tak penah try pon...huhu)
Aku sangat susah dpt kawn especially dari kaum Adam ni.
Feberet word aku dulu..."aku malu".
Pas ade membe tego aku pasal word ni, aku tukar la jadik "aku segan".
Walaupon same jek mksd dier huhu...
Dier kate dengan word aku nie, aku tak rapt ngn org.
Yeke?
Aku pon tak sedar.
Tapi memg aku sangt suke sebut mnde nie.
N lagi.
Aku ni sangat tak de confidence level yang tinggi.
Aku sangat kecik hati bile org ckp pasl 'cantik' n 'kurus'...
Haha......sensitip word ni.
Aku teringin org kate aku cantik n tak suke org kate aku kurus.
Sampai satu saat.
Aku rase sangat bosan ngn perangai aku.
Aku teringin berubah.
Tapi pelik plak klw tbe2 aku bertukar karang.
So aku decide nk berubah kat skolah baru.

Proses:
Waaaahhhh..
Dapat masuk skolah baru.
Bley jalan la plan aku nmpknye.
Tu ape yang aku pikir.
Tapi bukan senang nak bertukar dari ape yang kite dah biase.
Bak kate org putih.
Habit lor. (eh, ade ke org putih kate gini...=p)
Sampai la aku knal dier.
Dier org pertama yang panggil aku Sofya.
Siyes janggal.
Dier penah ingat aku ade masalah pndengaran sbb tak denga bile org panggil aku.
Yela...
Kan tak biasa.
Dier aja aku bergaul ngan org.
Dier ajar aku bergosip hangat.
Dier ajar aku jadik tough siket bile gaduh ngan orang.
Dier ajar aku jgn jadik cengeng sangt.
(Yang ni tak berape berjaye..hihi)
Dier ajar aku jadik berani.
Dier ajar aku redha ngn ape yg terjadi.
Dier ajar aku naikkan self esteem.
(Aku pakai care sendrik sket hehe..=p)
Dier ajar aku jadik aku sekarang.
Memg aku akan ingt dier sampai bile2.
(^^,)




TERIMA KASIH BANYAK2.
CIK NURUL ATIKA WAHAB.
Walaupon ko tak bace blog aku nie, tapi aku harap ko sedar.
Ko adalah org yg bagi the biggest impact kat aku.
Love you the very2.
(^_^)v



No comments:

Post a Comment