Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, December 21, 2010

MARI BAIKI KERETA....

Vroom...
Vroom...
Vroom...
Bunyi apekah yang macam tu.
Mestilah bukan bunyi kete aku.
Sebab aku mane ade kete.
Lesen pon tak de.
Tapi nape tetibe plak aku ajak baiki kete ni?
Macam la aku reti.
Hoho...

Hari ni ade sesuatu berlaku.
Tentang kereta.
But again.
Not mine.
Kereta tuh broke down.
Takde la rosak siyes.
Cumenya alarm dier tak moh berenti.
Kenapa jadik camtu.
Memule, bateri kunci tu cam takde sangat.
(Sbenanye basah sebab terkena suar basah, tapi tak nak ngaku...=p)
Pastu, bukak jek pintu tu pakai kunci.
(Without switch off alarm)
Then.....
Mestilah confirm2 bunyik.
Hurm...
Tau nak buat ape da.

Aku penag belaja AZEA3302.
(aka Gender dan Pekerjaan)
Lecturer tu ade cakap.
"Lelaki terer elektronik, streotaip".
Tapi, bile berlaku camni.
Stereotaip ke, tak ke, aku peduli hape.
Yang aku prasan.
Memang lelaki jek yang datang tolong.
Tolong bukak ini.
Tolong tutp itu.
Perempuan hanya tolong tengok jek.
Helpless.
(Including me lor)

Akhirnya....
Alarm itu mau jugak berenti.
Tapi sudah tak bley guner sehingga hari esok.
(Punah harapan mau pi karaok...><..)
Thanx to incik Prada and incik Nike.
(Name baju yang dokrang pakai)
Eh, serta pakcik mC Guyver yang tak berape Guyver.
Whee~
Naseb baek ade mereka.
Baiknye rakyat Malaysia.

Peace.....
(^_^)V


No comments:

Post a Comment