Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, December 22, 2010

RAJA LAWAK KAH?

Salam......

Pernah tengok Pentas Raja Lawak?
Lawak kah mereka?
Sbenanye, aku tak suke sangat tengok mende ni.
Kalau aku tengok pon, untok suke2 jek.
(Ayat di waktu malam)
Ade jek antara dokrang yang benor2 nye lawak.
Ade jugak yang cube membuat lawak.
Malang bagi dokrang sebab tak berjaye.
(Kalau berjaye, kompem2 la dokrang menang kan)

Nak buat lawak dengan terancang susah.
(Aku rase la)
Bagi aku, lawak spontan ade lah lebih lawak dari lawak terancang.
Lawak spontan lebih sampai.
Tapi, cane plak ngan citer2 lawak kat tv tuh?
Tu lawak spontan ke terancang?
Aku pon bukan la tau sangat pasal orang2 muvi nih.
Aku cume tulis ape yang aku rase nak tulis.
Ape yang aku rase aku tau.
(Tapi sbena nye tak berape nak tau)
Aku rase, tu lawak terancang yang spontan.
Paham tak?
Tak paham suda.
Asal aku tulih dan aku paham sendrik.
Kuang3.....

Contohnye membe aku.
Bile dier selambe, lebih lawak dari dier cube buat lawak.
Kadang2..
Bile terlampau pikir pasal nak buat lawak ni.
Lawak tu tak menjadi.
Ia akan menjadi sesuatu yang serius.
Atau pon...
Kalau orang tu ade neves blood cam aku.
Dier akan terketar-ketar.
Dan tak terpikir nak buat ape.
Teros tak jadik lawak tersebut.
Sebaliknye jadik persembahan orang nebes.
Haiyo....
(Aku tak mau nebes2 dah, tapi susah wooo mau ilang)

Tadi aku baru abes nonton Scary Movie 3 ngan SETEM.
Dua2 pon siyes lawak.
Walaupon dari genre yang berbeza.
Dua2 citer ni mampu buat aku ngan adik beradik aku terbahak.
Awat la aku tengok citer da ber'abad' ni.
Orang lain da nengok taun biler tah.
Aku baru nak tengok.
Waaaaah...
Papelah.
Asalkan aku G.U.M.B.I.R.A.
(^^)


(Aku ingat nak amek gambar 1st yang incik G suggest, tapi gamba tu seram....bukannye comey cam yang aku suke...hoho)

No comments:

Post a Comment