Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, January 16, 2011

BERDARAHAN......

Salam.......

Darah yang berwarna merah.
Alangkah cantik dan menawannya.
Sebab tulah feberet kaler aku merah.
Warna merah mengalir dalam diri aku.
Hihihi....
"Kitorang nak darah korang"
Kalau citer vampire.
Maybe bunyik dier cam seram sket.
Tapi aku bukan bermimpi di siang hari.
Ni makcik nurse yang cakap kat aku.
Bank darah kat Malaysia tak kaya.
Walaupon boley dikatakan agak ramai la yang sudi derme darah.
Tapi disebabkan expired date darah ni cepat sampai.
Jumlah darah maseh berade di tahap yang membimbangkan.
(Aiceh, ayat ape la aku pakai ni..=p)

Anda boleh menderma darah jika:
1. Anda tidur lebih dari 5 jam sebelum derma darah.
2. Anda tak ambil antibiotik dalam waktu terdekat.
3. Anda bebas dari seks bebas.
4. Anda bukan carrier HIV.
5. Anda berberat 45kg lebih.
6. Anda makan makanan berat b4 menderma.
7. Dan macam2 lagi. (Nak tau banyak2 gi tanya En G)

Cita2 aku suatu mase dulu.
(Cita2 ke, impian lagi sesuai kot)
Aku nak derma darah.
Tapi dulu, aku kan underweight.
Tak bley.
Tak sampai hajat.
1st time berat aku cecah 45kg mase PASUM.
Tapi tak bley gak.
Sebab still turun n naik.
Berat tak stabil la kirenye.

Akhirnya....
Waktu aku 1st year, aku berjaya menambah berat aku.
Impian aku pon tercapai pada tanggal 5 Mac 2010.
Yeay!
And today is the 3rd time i donate my blood.
Aku sangat gembira.
(>_<)/

Tapi.........
Hari ni ade insiden.
Darah aku tak moh berenti.
Maybe aku tak tekan kuat2 kat puncture site tu bile dier da tarik jarum.
Banyak darah.
Abes baju aku bau darah.
Naseb baik baju kaler itam.
Kalau tak cantik la baju aku ade kaler merah2.
Naseb baik aku suke darah.
So aku tak rase pape la.
And aku tak akan pernah serik nak derma darah lagi.
Jom la pi derma darah.
SERONOK!~
(^_^)V


No comments:

Post a Comment