Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, January 5, 2011

ORANG BAIK (2ND PART)

Salam....

Seperti yang dijanjikan.
Here is another story about a nice orang.
Kisah ni terjadi tak de lame sangat dulu.
Kire2 cam bulan lepas la.
Time ni nak blek kuantan cuti sem.
Pastu nak dijadikan citer.
Cermin mate aku buat hal.
(Aku yang buat cemin mate aku buat hal)
Pas sembahyang kat surau kat Stesen Bas Pekeliling tu.
Aku dengan tak sengaje terduduk atas my spek.
Ingatkan tak de pape la yang bakal berlaku.
Tibe2, aku angkat jek spek tu.
Tangkai dier satu jatuh.
Wadus.....
Aku ingatkan patah ke ape.
Rupe2nye skru dier tercabut.
Tapi yang susahnye, dier punya skru tuh kecik saiz semut punye anak.
Aku punya jari plak saiz langau ijau.
(Takde menatang lain dah yang aku terpikir)
Plus plak, aku ni rabun.
(Aku bukan pakai spek untuk fesyen semate)
Bapak la punya susah nak masukkan skru tuh.
Pastu ade la sorang hamba Allah yang aku tak kenal.
Dier offer pertolongan.
Dier pon ngan konfidennye mencube sedaya upaye dier.
Malangnya.
Saiz jari kami yang hampir sama menyukarkan keadaan.
Datang plak sorang lagi.
Dier cube dan cube plak.
The result.....
Juge beliau tidak mampu.
Akhirnya kami kepenatan mencube.
Aku bercadang nak balik tak pakai spek.
Tak pe lah.
Nanti nek bas tido jek la.
Orang pertama yang tolong aku tu name nye Iman.
Nursing PPUM, amboih dekat la kiter ye.
(Yang 2nd tak berkenalan plak, sebab ngah panik, haha alasan)
Iman tolong aku carik bas.
(Aku nampak jek, tapi dier nak tolong sebab aku penin2)
Dan seterusnya aku pulang.

Terima kasih kepada En Spek sebab tercabut.
Esoknye aku telah dapat sepasang spek baru.
(Atas ihsan kakak..=))

Ramai jek orang baik kat bumi ni.
Tapi buat jangka mase pendek ni.
Aku harap semua orang kat A&E esok baik2 belaka.
Setelah berkurun lame aku tak memostingkan diri.
(Reason tak posting: sebab2 yang tidak mampu di elakkan)
Kepakaran bermain mesin dan berinteraksi ngan patient jadi satu tanda tanya.
(Kepakaran tau, bukan ketidakpakaran)
Wahai hati.
Jangan neves yek.
(^_^)V

(Ade ke positioning camni mase nak xray.... reject, reject)

No comments:

Post a Comment