Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 10, 2011

HIDUP UNTUK KAYA...

Salam....

Macam tajuk yang agak berat untuk dimerapukan.
Tapi ari ni membaca satu blog.
(Suggestion from my sis)
Blog tu banyak terangkan pasal MLM.
MLM tu ape?
Bukan malam bak kate tulisan mesej.
Multi-Level Marketing.
Yer.
Itulah dier.
Yang ade jalankan skim2 piramid bagai.
Aku baru bace beberapa entri jek dari blog beliau.
Tapi cam dapat sket la apa yang nak disampaikan.
Mungkin bahasa dier kasar.
(Dier tak kesah pon)
Tapi2 ape yang dier cakap tu betul gak la.
(Kowt, aku bukanlah pandai sangat bab2 ni)
Skim ini amat merugikan pihak2 yang berada di bawah.
Pihak atas beruntung.
(Amat2)
And mostly, dokrang sell product yang tak diyakini kejayaannye.
Walaupon ade demo bagai, demo itu bukanlah seperti yang kita bayangkan.
(Camni la lebey kurang apa yang cube disampakan di blog tu)

(Piramid cepat kaya?........)

Walaupon begitu.
Konklusinya di sini.
Prinsip hidup untuk kaya dah jadi bukan misi aku.
(Penah ke jadi misi aku, suke suki jek)
Kaya itu rezeki yang Allah bagi kat kiter.
Bersyukur lah ngan ape yang kiter ade.
Cume jangan la sampai tak berusaha.
Tak salah carik duit banyak2.
(Money, bende yang perlu ade dalam this new world)
Carik lah dengan care yang diredhai.
Hidup pulak, bukan untuk kaya semate.
Okay!!...
Hidup untuk mati.
(Terperasan time lam kete ari tu)
Jauh lagi rasenye aku nak capai misi yang satu nih.

It is so not like me bile cakap macam ni.
Hohoho......
Tapi aku sedar, betul kan ape aku cakap.
Nasihat untuk diri sendiri yang selalu lupe ni.
(^_^)V

No comments:

Post a Comment